donderdag 16 april 2009

Een kleinkind met een handicap? - UPDATE

Namiddag voor grootouders van een kind met een handicap

De betrokkenheid van grootouders bij hun kleinkinderen is erg groot. Vaak maken zij de groei, de evolutie van hun kleinkinderen veel intenser mee dan vroeger bij hun eigen kinderen. Grootouders zijn ook erg bezorgd om hun kleinkinderen: gaan zij hun weg wel vinden in deze samenleving? Zijn zij wel gelukkig? ...

Wanneer een kleinkind een handicap heeft, is die bezorgdheid nog groter. Bovendien maak je je als grootouder ook nog zorgen over je eigen kind, de vader of moeder van het kleinkind met een handicap. Want hoe gaan zij dit kind een plaats geven in hun leven?

‘Ik heb dubbel verdriet’, vertelde een grootvader van een kind met een handicap, ‘verdriet omwille van mijn kleinkind met een handicap en verdriet omwille van het verdriet van de ouders’. Zit jij als grootouder van een kind met een handicap ook met dergelijke gevoelens? Zit je met vragen en twijfels: hoe ga ik met deze situatie om? Hoe kan ik een steentje bijdragen in de zorg voor mijn kleinkind met een handicap? Hoe kan ik er met de ouders over praten zonder hen te kwetsen? Hoe geef ik dit kleinkind een plaats in mijn leven? …

Gezin en Handicap en KVG Regio Turnhout willen grootouders van een kind met een handicap samenbrengen en hen de mogelijkheid geven ervaringen uit te wisselen tijdens een ongedwongen ontmoetingsmoment. We starten met een getuigenis van een grootouder van een kind met een handicap. Daarna is er de mogelijkheid om jouw verhaal te doen, vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen. We sluiten af met koffie en gebak.

Wanneer: maandag 20 april 2009 van 14u - 16u30.
Waar: Openbare Bibliotheek - Pastorijstraat 10 - 2460 Kasterlee
Voor info en inschrijvingen: Gezin en Handicap, A. Goemarelei 66, 2018 Antwerpen,
tel 03/216 29 90, gezinenhandicap@kvg.be (inschrijven verplicht!)
Alle geïnteresseerden zijn van harte welkom!

Meer info voor grootouders : Grootouders Site

Geen opmerkingen: